De meeste gitaren die je online of bij de grote ketens koopt komen zo vanuit het magazijn, afrekenen en veel plezier ermee! Dat plezier daar zit het hem vaak in, eenmaal uitgepakt blijk je een gitaar te hebben waar je niet heel veel mee kan, zeker als starter. De gitaar heeft een enorme reis gemaakt in een container en heeft daarna nog eens een hele tijd bij de importeur en winkel in het magazijn gelegen. De snaren en het fretwerk zijn vaak al dof van de zakjes vochtverdrijver in de doos en ook is het fretboard al redelijk droog. Omdat in de meeste fabrieken enorme marges worden aangehouden wat betreft de afstelling (dit om aanlopende snaren door transport en temperatuurwisselingen te voorkomen) krijg je in de meeste gevallen een gitaar waar gewoonweg niet lekker op te spelen is. Een hals die niet goed meer staat, dof fretwerk, een uitgedroogd fretboard, snaren die zijn aangetast en een actie (afstand tussen de hals en de snaren) die meer aan limbodansen doet denken. Dat komt omdat in de meeste winkels buiten de afdelingen inkoop en verkoop niemand zich bemoeid heeft met de gitaar. Je koopt hem zoals hij is binnengekomen in de winkel of webshop en je krijgt er alvast een retourlabel bij voor als je er toch niet blij mee bent.
Of je nu online een gitaar bij ons koopt of in onze winkel, iedere gitaar die nieuw uit de doos komt gaat eerst op onze werkbank.
In het voorbeeld hieronder zie je hoe we een nieuwe Bromo BAA2 gitaar van slechts €149,95 onder handen nemen voordat deze de winkel in gaat. De toekomstige nieuwe eigenaar mag binnen een jaar ook nog eens terugkomen voor een gratis servicebeurt. Zo doen wij dat.
Tip!
Heb je nu toch een gitaar gekocht waar niet op te spelen is, breng je hem toch gewoon bij ons langs.
Je kunt gewoon binnenlopen tijdens onze openingstijden maar wil je er zeker van zijn dat je gitaar binnen 1,5 uur weer klaar is, plan dan even een afspraak in.
Heb je nog vragen dan kun je ons natuurlijk ook even bellen of via Whatsapp een berichtje sturen.